Cetăţeanul piteștean nu se poate lupta cu MONOPOLUL!

# Abuzul, la el acasă la firmele care dețin monopolul la utilități # O pensionară, pusă pe drumuri de firma de distribuție de curent, singură și stăpână pe tarla, deci liberă la abuzuri!

Este povestea unei pensionare din orașul nostru, contribuabilă onestă, cu plata la zi a tuturor utilităţilor, pe de o parte, și a unui  firme de furnizare  de servicii MONOPOL; dar nu de stat, pe de altă parte. Ce șansă are pensionara noastră în această luptă inegală? Niciuna!
Pe 28 ianuarie 2016, în jurul orei 13, dna respectivă  a observat că nu are curent, fiind informată, ulterior, de către administratorul blocului că un angajat al CEZ tocmai a deconectat-o de la tabloul general al scării. Fără să se fi deranjat să o anunțe și pe ea. Speriată și având asupra-i toate facturile plătite la zi, și-a luat inima-n dinți și, cu greu, a mers la sediul din str. Dârzu unde a aflat cu stupoare că a fost deconectată deoarece nu s a prezentat pentru a preschimba contractul de furnizare a energiei electrice. Și că ar fi fost încunoștiințată de acest lucru în luna octombrie, prin scrisoare recomandată.  Nu a avut nicio importanță  că nu a primit nicio înștiințare și nici faptul că această sancțiune  nu era prevăzută în contract.

Unde au migrat brusc, de la o firmă cu monopol, înțelegerea și maleabilitatea? Unde s-a ascuns protecția consumatorului?

Pentru a fi reconectată, bătrânei i s-a cerut să plătească atât taxa de deconectare, cât și taxa de reconectare,  aducându-i-se la cunoștință că operațiunea se va realiza numai după plata acestor taxe. Deși are o pensie de aproximativ 900 de lei, de teama unei nopți în frig si intuneric, a achitat. De mentionat ca plățile nu se fac la un ghișeu  și prin intermediul unui funcționar al  societății respective, ci la un automat proprietatea altei societăți, S.C. Payserv Consulting SRL, cu un meniu foarte greu accesibil omului de rând și - ESENȚIAL - care nu dă rest! Deci, dacă ești presat de timp și nu ai banii potrivii… ghinionul tău! Ca să nu mai vorbim de faptul că, pentru un vârstinc, ”discuția” cu un robot este de domeniul SF.
Să revenim. A semnat noul contract, fără a se face vreo discuție sau a i se permite vreo obiecție, că doar de aceea este MONOPOL,  a achitat  suma de 124,68 lei cu titlul de taxă de deconectare și, respectiv, 135,59 lei taxă de reconectare. Aceasta deși a rugat să-i fie trecute în factura ulterioară, deoarece îi este greu sa efectueze plăți pe loc, fiind pensionară, iar banii având alte programări la cheltuire, cum ar fi medicamente esențiale sănătății. NIMIC! Deci, a fost forțată să plătească un serviciu anticipat, datorită unui abuz evident al furnizorului.
Surpriza a venit pe 3 februarie, când pensionara noastră a primit acasă facturile pentru deconectare pe numele fostului titular, și pe cea de conectare pe numele ei, cu scadența la 12 februarie. Mergând din nou în capătul orașului, la sediul ENGIE, i s-a spus că, din eroare, nu s-au înregistrat plățile în sistemul societății.
A doua zi, pe 4 februarie, a primit un nou plic, de data aceasta cu factura emisă pe numele fostului titular, dar pentru taxa de reconectare!
Speriată, a mers din nou sa ceară lămuriri, primind aceeași explicație de râs.
Pe 15 martie, un nou plic cu alta factură, pe numele fostului  titular, pentru aceeași taxă de reconectare. Cu mențiunea sus, în capătul paginii, STORNARE. Dar în final, la total de plată, apare tot suma de 135,59 lei.
”Bătaie de joc!” – ne-a declarat femeia, care ne-a rugat, totodată, să nu îi dăm numele, de rușine, ca să nu creadă vecinii și cunoscuții că a fost deconectată pentru că e rea platnică.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea