Podul peste Râul Doamnei, reabilitat acum doi ani, un coșmar pentru automobiliști

# Deși în garanție, asfaltul de pe pod arată ca după bombardament # General Trust și Zeus  au reparat jumătate de pod  fiecare. Unul cu măsură, altul - arătură

Treizeci și trei de miliarde de lei vechi! Adică 7,5 milioane de euro! Exact atât a costat lucrarea de renovare și reabilitare a podului peste Râul Doamnei, lucrare dată în folosință în urmă cu  doi ani, în 2014. Ei bine, după cheltuirea milionului de euro, șoferii au de îndurat același carosabil prost făcut. Deși, așa cum veți vedea mai jos, lucrarea este în garanție, și va mai fi câțiva ani de acum încolo. Ce folos însă?...

Proiect inițial: ”Modernizarea podului peste Râul Doamnei”

Mega-proiectul de modernizare a celebrului pod s-a desfășurat, de fapt, în două etape. Licitația mare, ca să-i spunem așa, a cuprins majoritatea elementelor ce trebuiau reabilitate. Caietul de sarcini a specificat mai toate luicrările mari necesare: ”Consolidarea elevației pilei P3 pod amonte prin camasuire, a riglei de rezemare a pilelor P1 si P2 pod amonte prin camasuire, repararea zonelor cu beton degradat …, cu armatura aparenta, etc) existente la pile si culei, a fisurilor si crapaturilor … scoaterea elementului prefabricat dintre structurile podului,demolarea grinzisoarelor de parapet, a parapetului si umpluturilor de pe suprastructura; indepartarea betoanelor degradate si segregate la zona gurilor de scurgere, zonele rosturilor de dilatatie, fetele laterale ale tablierului si cele inferioare adiacente acestora, capatul consolei amonte (in prezent fara picurator), eventuale alte zone cu beton degradat; refacerea grinzilor de parapet in solutia cu picurator; reparatii la partea inferioara a grinzilor, a zonelor cu beton degradat si armatura aparenta prin aplicarea de mortare speciale; injectarea eventualelor … repararea rosturilor dintre tronsoanele grinzilor prefabricate, precum si a celor dintre fasiile cu goluri de la deschiderile marginale; largirea partii carosabile la 7.80m pentru podul aval; repararea capetelor grinzilor prefabricate; refacerea trotuarelor si a tuturor straturilor caii de rulare ,executarea de pereuri sub poduri si in amonte si aval la malul drept, iar la malul stang – numai in amonte.”

Boby Marinescu și Grigore Dobre: jumătate de pod fiecare

Asocierea care a câștigat milioanele de euro de la municipalitate este format din firmele oamenilor de afaceri Boby Marinescu (foto) și Grigore Dobre. Datorită tipului lucrării, ca să nu existe discuții cu privire la cine face mai mult și cine mai puțin, podul a fost împărțit nu pe lung, așa cum era de așteptat, ci pe lat. Adică fiecare din cele două firme a avut de reabilitat jumătate de pod, constructorii întâlnindu-se cu lucrarea la jumătatea acestuia, peste mijlocul Râului Doamnei. Zeus, firma lui Dobre, a avut de reabilitat jumătatea dinspre Ștefănești a podului. Care se prezintă, în momentul de față, în condiții decente, chiar bune. Star Trading Impex, firma mare cu profit mic a lui Boby Marinescu, a reabilitat partea dinspre oraș a obiectivului, parte care, astăzi, arată ca după bombardament. Sau, ca să nu părem răi, ca după o arătură de toamnă. Afalt lăsat, îmbinări cu smoala ieșită pe carosabil, găuri, gropi. Și toate astea la numai doi ani de la recepție.

Garanția lucrării a fost unul din criteriile de bază avute în vedere la atribuire

La momentul depunerii ofertelor, autoritatea contractantă, Primăria Municipiului Pitești, a stabilit un mix de criteria în vederea atribuirii. Ponderea de 70% din total a avut-o, bineînțeles, prețul oferit; 30% însă din punctajul final a fost alocat pentru  durata de garanție a lucrării. Caietul de sarcini a specificat aici: ”Garanția minimă solicitată pentru lucrările executate este de 60 de luni. Garanția maximă care va fi ofertată este de 120 de luni, iar pentru perioade de garanție ofertate mai mari decât 120 de luni nu se punctează.”
Bineînțeles, asocierea formată din firmele celor doi constructori a oferit garanția maximă admisă, adică cea de 10 ani (120 de luni). Autoritatea contractantă a dat dovadă de înțelepciune atunci când a limitat oferirea de punctaj după un anumit termen al garanției, pentru că, altfel, se putea întâmpla ceea ce s-a întâmplat la Căteasca, unde Zeus a câștigat oferind un termende execuție aberant, de numai câteva luni (termen depășit cu peste un an), dar și o garanție de 50 de ani, de asemenea nerealistă.

Suplimentare de peste 8 miliarde lei vechi (fără TVA) pentru execuție rosturi de dilatare, borduri înalte etc.

În ianuarie 2014, aproape de sfârșitul perioadei de implementare a proiectului mare, Municipiul Pitești mai bagă o dată mâna în buzunar și alocă, pentru lucrări suplimentare la același pod peste Râul Doamnei, încă 809.000 lei (fără TVA). Cei 200.000 de euro au avut ca destinație: ”Execuție rosturi dilatare, montare borduri  înalte cuva mediană,… vopsire specială pentru beton etc.”
Iată însă că rosturile de dilatare, pe partea construită de General Trust, se încăpățânează să arate îngrozitor, marcajele albe arată, pe asphalt, ca valurile… Râului Doamnei. Copiind asfaltul, desigur. Și toate astea după o investiție de 7,5 milioane de euro!!!
Cornel Ionică (foto): ”Reabilitarea celor două obiective a fost realizată prin fonduri nerambursabile. Înțeleg că sunt unele probleme, însă lucrarea este în garanție și vom interveni cât se poate de urgent”
S.V.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea