Prefectul Cristian Soare a prezentat bilanțul activității din ultimul an

Simțind că bate vântul schimbării, inclusiv al schimbării sale, prefectul județului, Cristian Soare, a prezentat un bilanț al activității desfășurate în fruntea instituției: ”Am dorit să prezentăm un bilanţ al activităţii pentru anul 2016.Cele 10 luni şi jumătate  de mandat au presupus o activitate intensă,  plină de evenimente.”  Culmea bunului simț, prezentarea cuprinde și capitolul de ”nerealizări”, o zonă pe care politicienii o evită în ultimul hal. Felicitări pentru asta, domnule prefect!

Organizarea alegerilor locale şi parlamentare

- putem spune că anul trecut a fost un an al alegerilor, întrucât am organizat atât alegerile locale, cât şi alegerile parlamentare;
- pentru ambele scrutine Instituţia Prefectului a realizat tipărirea buletinelor de vot, la alegerile parlamentare, în premieră, tipărirea buletinelor de vot fiind făcută în afară judeţului;
- au fost, cu siguranţă, scrutinele cel mai bine organizate, nefiind înregistrate aproape deloc incidente electorale;
- la acest fapt au contribuit, atât bună organizare a tuturor celor implicaţi, cât şi nouă legislaţie electorală, mult mai severă atât în ceea ce priveşte sancţionarea incidentelor electorale, cât şi prin rigurozitatea impusă în ceea ce priveşte afişajul electoral şi finanţarea campaniilor electorale;

Situaţii de urgenţă

- anul trecut am înregistrat o altă premieră, de dată acesta în materie de intervenţii la accidente rutiere grave cu victime multiple; au fost 3 evenimente majore la care a fost nevoie de activarea Planului Roşu de intervenţie (accidentul de la Colibaşi, cu 3 persoane decedate şi cele două incidente cu autobuze ale Automobile Dacia, cel de la Vultureşti şi cel din Piteşti, din fericire fără pierdere de vieţi omeneşti);
- că situaţii de urgenţă cauzate de fenomene meteo am avut doar inundaţiile din luna iunie care au produs pagube în ceea ce priveşte infrastructură rutieră(drumuri, poduri) din 12 localităţi; pentru refacerea infrastructurii, Guvernul a alocat în totalitate banii necesari prin două hotărâri de guvern( suma de 26,9 mld lei vechi - din12 octombrie şi 21 decembrie 2016);
- în materie de prevenire, am fost preocupaţi după incidentul de la Colectiv să imbunatim modul de intervenţie în cazul incidentelor cu victime multiple; în acest sens în luna aprilie am organizat un amplu  exerciţiu de intervenţie în zona parcării Mall-ului de lângă Podul Viilor;
- din păcate, că nerealizare, putem puncta aici faptul că am amânat organizarea unui amplu exerciţiu de intervenţie  în caz de cutremur în luna octombrie, din simplu motiv că exact în preziua exerciţiului s-a organizat un exerciţiu similar la nivel naţional, iar mare parte din forţele noastre au fost solicitate la Bucureşti;

Îmbunătăţirea serviciilor publice

- în materia susţinerii probei practice în vederea obţinerii permisiului de conducere am reluat organizarea acestora în teritoriu,  la Curtea de Argeş şi Câmpulung, aşa cum se realiza în primul mandat;
-  am reluat organizarea Colegiului prefectural în teritoriu, în luna august la Curtea de Argeş, în septembrie la Câmpulung şi în octombrie la Topoloveni;
- am organizat, în premieră naţională, un Ghişeu unic pentru depunerea proiectelor din cadrul PNDR, la sediul APIA, având atât rol de informare pentru potenţialii beneficiari, cât şi de simplificare a procedurilor în materia obţinerii de avize pentru fermieri de la serviciile publice deconcentrate;
- am aprobat, în premieră, în cadrul Comisiei de fond funciar o hotărâre de simplificare a procedurilor de rectificare a titlurilor de proprietate în ceea ce priveşte corectarea unor erori materiale strecurate în titlurile de proprietate; prin această măsură s-a redus birocraţia (limitarea numărului de documente prezentate pentru corectarea unui titlu de proprietate),  dar şi timpul de corectare a unui titlu de proprietate (maxim 30 de zile la OCPI) ;
- am realizat, în premieră, harta zonelor de risc în ceea ce priveşte producerea de accidente rutiere; astfel au fost identificate, atât pe rază municipiului Piteşti, cât şi pe drumurile naţionale şi judeţene, zonele cu risc, în care se produc cele mai multe accidente rutiere;
- în baza hărţilor de risc întocmite am aprobat în Comisia de siguranţă rutieră o serie de îmbunătăţiri ale infrastructurii rutiere, îndeosebi marcaje şi indicatoare rutiere , care au şi fost realizate efectiv de municipalitate în Piteşti;
- la cele două servicii din subordine, respectiv eliberarea paşapoartelor simple şi înmatricularea vehiculelor, am redus timpii de aşteptare la ghişeu; astfel la paşapoarte am dublat numărul de echipamente din teritoriu la Curtea de Argeş, Câmpulung şi Mioveni, iar la permise am implementat un program informatic prin care candidaţii îşi aleg dată la care pot susţine proba practică în vederea obţinerii permisului de conducere;
- am realizat, în premieră, 7 întâlniri zonale în teritoriu, în perioada iulie-august cu toate comunităţile de romi din judeţ (27 de localităţi) în scopul îmbunătăţirii modului de informare dintre aceste comunităţi şi autorităţile publice (primărie, poliţie, protecţia copilului, şcoală); va spuneam la momentul respectiv că important în acest caz, este să aveam în fiecare comunitate angajată la primărie acea persoană care să acţioneze că un liant între comunitate şi autorităţi, respectiv expertul local pentru problemele romilor , mediatorul sanitar sau mediatorul şcolar
- aceste întâlniri au avut succes: vom înfiinţa 4 posturi de expert local pentru romi la Călineşti, Schitu Goleşti, Titesti şi Bughea de Sus şi 6 posturi de mediatori sanitari la Stoeneşti, Dragoslavele, Cetăţeni, Schitu Goleşti, Aninoasa şi Vlădeşti.

Implementarea de politici publice

- am reluat în acest mandat proiectul ”Argeşeni - valori naţionale”, fiind evocate personalităţile celor care au fost  : Elisabeta Rizea ( la Nucşoară, în luna iunie), Dimitrie Ionescu Berechet (la Câmpulung, în luna iulie), Nicoale Dobrin ( la Piteşti, în luna august), Victor Slavescu ( la Rucăr, luna septembrie), Pârvu Mutu Zugravul ( la Aninoasa şi Musatesti, în luna octombrie);
- am reluat în acest mandat proiectul de promovare a sportului de masă în şcoli ”Intră-n joc, câştigă sănătate!”, la ediţia a ÎI-a participând un număr de 233 de echipe, cu peste 2500 de elevi, la disciplinele handbal (fete şi băieţi), volei (fete şi băieţi), baschet (fete şi băieţi), fotbal (fete); finalele au avut loc la Sala Sporturilor din Piteşti, în luna decembrie, iar festivatatea de premiere am organizat-o împreună cu partenerii noştri ISJ şi DJTS;
- am reuşit în luna martie, împreună cu Inspectoratul Şcolar, ICDP Mărăcineni, Direcţia Agricolă şi primari  înfiinţarea a 13 mini-plantaţii pomicole cu caracter  didactic pentru a-i atrage pe copii către pomicultură şi, de ce nu, pentru a încerca revitalizarea sectorului pomicol, cu un potenţial enorm de dezvoltare a judeţului nostru; acestea au fost înfiinţate în şcolile din judeţ(Şcolile generale din Pietrosani, Salatrucu, Cepari, Drăganu, Bughea de Jos, Başcov, Berevoeşti, Valea Mare -Pravăţ, Şcoală ”Ion Minulescu” din Piteşti, Liceele Tehnologice Costeşti,  Colibaşi, ”Dacia” şi ”Astra” din Piteşti,

Alte evenimente

- am sărbătorit, în premieră, împreună cu toate organizaţiile media din judeţ în dată de 3 mai, Ziua Mondială a libertăţii presei;
- am luat măsuri de ordine publică pentru organizarea fără incidente a funeraliilor Reginei Ana a României, de la Curtea de Argeş din dată de 13 august;
- am luat măsuri de ordine publică pentru organizarea fără incidente a manifestărilor prilejuite de Centenarul Primului Război Mondial, la acestea participând şi Preşedintele României, Klaus Johannis, din dată de 23 septembrie;

Nerealizări

- Pădurea Trivale - deşi am făcut eforturi şi demersuri la Ministerul Mediului pentru instituirea regimului de arie naturală protejată şi declararea că pădure parc, până la acest moment nu a fost promovat un proiect de hotărâre de guvern pentru Pădurea Trivale;
- modificarea legislaţiei actuale prin Grupul de suport legislativ - din păcate programul încărcat din anul trecut nu ne-a permis să realizăm o activitate mai susţinută în cadrul Grupului pentru suport legislativ ; este vorba de necesitatea adoptării unor modificări legislative în domeniul deşeurilor periculoase     (ex operatorului de la Câmpulung), acordării ajutoarelor sociale, s.a.;
- demararea unui amplu proces de reîmpădurire la nivelul judeţului Argeş; intenţionam ca împreună cu Direcţia Silvică, ocoalele silvice private, primarii şi Garda Forestieră să realizăm şi să implementăm un program de reîmpădurire, inclusiv prin accesarea de fonduri europene.
În final, doresc să mulţumesc domnului subprefect Dragnea pentru colaborare, pentru toate aceste realizări pe care le-am făcut în echipă, se mai arată în materialul prezentat de prefectul Cristian Soare.

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea