LICEUL TEHNOLOGIC TOPOLOVENI - OFERTA EDUCAŢIONALĂ. DE CE NOI?

I. Viziunea şcolii. “Mâine vom fi mai buni decât azi!”

Şcoala noastră îşi doreşte să devină o mare familie, un al doilea „acasă”, pentru toţi elevii noştri; o familie în care fiecare să se bucure de oportunităţi de educaţie şi instruire accesibilă, în domenii cerute pe piaţa muncii.

 

II. Misiunea şcolii

Interacţiunea şcolii cu mediul social, cultural şi economic, transformarea şcolii într-un centru de resurse educaţionale şi de servicii oferite comunităţii”
Atragerea elevilor către Liceul Tehnologic Topoloveni  devine o misiune a fiecărui cadru didactic. De oferta educaţională a şcolii, de prestaţia fiecărui dascăl, de rezultatele obţinute în activitatea  instructiv-educativă şi nu în ultimul rând de calitatea comunicării externe, a relaţiilor publice va depinde stabilitatea profesională a dascălilor şi chiar viitorul instituţiei. În felul acesta toţi elevii şi toate cadrele didactice comunică şi colaborează eficient.
Întreaga activitate se concentrează pe următoarele direcţii:
- Şcoala noastră îşi propune să asigure dezvoltarea intelectuală, spirituală şi fizică a fiecărui elev, precum şi dorinţa de cunoaştere pentru o integrare reală în comunitate;
- Şcoala îşi propune să devină o „minicomunitate” ordonată în care elevii să îşi formeze şi să exerseze convingeri şi comportamente adecvate, o „şcoală incluzivă” care să ofere egalitate de şanse şi sprijin pentru dezvoltarea personală a fiecărui elev, inclusiv a celor care provin din medii defavorizate şi a celor cu nevoi educative speciale;
- Dezvoltarea şi promovarea abilităţilor sociale precum acceptarea reciprocă, respectarea drepturilor omului, eradicarea discriminării în vederea unei convieţuiri armonioase;
- Valorile reale pentru viaţă sunt priorităţi educative ale şcolii: libertatea de expresie şi de alegere, asumarea răspunderii, spirit autonom şi competitiv;
- Sa oferim locuitorilor din Topoloveni si împrejurimi oportunitati de educatie si instruire accesibila în domeniile alimentar si mecanic, sprijinind în acelasi timp dezvoltarea carierei, sporirea calitatii vietii si prosperitatea economica;
- Politica de scolarizare a fost de a gasi acele domenii care au nevoie de forta de munca, pentru a nu produce someri cu diploma;
- Promovarea unui învăţământ modern, deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la învăţământul universitar si la piata muncii, din perspectiva formării abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional;
- Facilitarea unui dialog permanent între partenerii sociali şi educaţionali;
-  Asigurarea dezvoltarii personalitatii educabililor, într-un climat stimulativ de colaborare şi de siguranţa.

III. Deviză: NIHIL SINE DEO. LUMINA VINE DIN ÎNĂLŢIMI, ŢINTEŞTE SPRE LUMINĂ!

IV. Planul de şcolarizare

În anul şcolar în curs funcţionează un număr de 45  de clase  de elevi:
- 13 preşcolari cuprinşi într-o clasă;
- 481  elevi la ciclul primar, cuprinşi în 22 de clase;
- 333 de elevi la ciclul gimnazial, cuprinşi în 14 clase;
- 206 elevi la ciclul liceal, cuprinşi în 8 clase.

La şcoală au fost înscrişi toţi copiii, fără nici un fel de discriminare (cei cu nevoi educative speciale, precum şi cei care aparţin diferitelor culte religioase, fiind integraţi în aceste clase). Elevii provin în general din oraş şi din localităţile limitrofe (unitatea noastră fiind preferată de elevii din zonă), din medii sociale diverse, cu situaţie materială, structuri familiale şi capacităţi individuale de toate categoriile

V.  Resurse umane

• numărul angajaţilor din şcoală: 86
- personal didactic – 71
- personal didactic auxiliar – 6
- personal nedidactic – 10
• toate unităţile şcolare au fost încadrate cu personal didactic calificat în proporţie de 100%  şi grade didactice după cum urmează:
- doctorat - 4
- gradul didactic I – 39; procent 55%
-  gradul didactic II – 11;
- definitiv – 10;
- debutant – 7.

VI. Resurse materiale

Liceul Tehnologic Topoloveni este situat în centrul orasului Topoloveni  şi funcţionează în patru corpuri, fiecare fiind înconjurat de un spaţiu generos de recreere şi joacă pentru copii.
# Corpul A – clasele I-VIII
# Corpul B – clasele IX-XII
# Corpul C – ateliere clasele IX-XII
# Corpul D – clasele pregătitoare

Începând cu anul 2016, şcoala are o suprafaţă de 4265 m2, fiind compusă din:
# 22 săli de clasă
# laborator de biologie
# cabinet de informatică
# cabinet de limba engleză
# cabinet limba română
# cabinet religie
# cabinet metodic
# bibliotecă şcolară cu peste 16081 volume
# cancelarie şi birouri de secretariat
# cabinetul directorilor
# grupuri igienico-sanitare la standarde corespunzătoare
# sală de sport
# ateliere
# laborator fizică-chimie
# laborator de industrie alimentară
# amfiteatru.

Separat de Corpul A există o clădire mai mică ce găzduieşte cabinetul psihologic şi un cabinet medical, precum şi spaţii de depozitare a laptelui şi cornului. Pentru activităţile sportive  curtea este prevăzută cu suprafaţă  asfaltată.
Şcoala este racordată la reţeaua de apă, iar încălzirea se face prin intermediul unei centrale termice de mare capacitate.
Fiecare sală de clasă este prevăzută cu tablă ecologică  şi cu mobilier nou. Laboratoarele sunt dotate corespunzător şi utilizate permanent.

VII.  Oferta educaţională

Începând din anul 2014, la Liceul Tehnologic Topoloveni se desfăşoară cursuri în cadrul Grupei de excelenţă – matematică. Elevii participanţi au fost pregătiţi cu seriozitate de către cadre didactice profesioniste şi au participat la concursurile şi olimpiadele şcolare, unde au obţinut rezultate remarcabile.
Din anul 2013, la ciclul gimnazial, funcţionează o clasă pe serie cu predare intensiv limba engleză, unde vin şi se înscriu şi elevii din zonele limitrofe. Sunt selectaţi pe baza unui concurs cu două probe.
Clasele de liceu formează tineri pentru piaţa muncii cu următoarele specializări:
- mecanică
- industrie alimentară
- turism şi alimentaţie

VIII. Participarea la proiecte

Cartea de vizită a şcolii noastre este completată de implicarea în proiecte şi programe:
- participarea şcolii noastre la Concursul National de Proiecte Caritabile „Şi ţie copile îţi pasă!”, la care a obţinut locul II în trei ani consecutivi -2008, 2009, 2010;
- organizarea şi desfăşurarea Concursului Interjudeţean ,,Natura, monument viu”;
- organizarea şi desfăşurarea Concursului Judeţean ,,Magia Poveştilor- Clubul de lectură”;
- organizarea şi desfăşurarea Concursului Judeţean ,,Limba – un poem”;
- organizarea şi desfăşurarea Concursului Judeţean ,,Iarna literară”;
- organizarea şi desfăşurarea multor proiecte caritabile, în cadrul SNAC:
• Săptămâna fructelor şi legumelor donate
• Ziua Internaţională a Voluntariatului
• Magia Crăciunului
• Biblioteca pentru toţi
• Un mărţişor pentru fiecare
• Reciclarea-prietena copiilor
- elaborarea şi editarea revistei şcolii ,,Aripi” , publicaţie anuală;
- participarea la diferite concursuri judeţene, naţionale şi internaţionale, unde am obţinut de fiecare dată premii importante;
- înfiinţarea trupei de teatru a şcolii, în cadrul proiectului „Educaţie prin teatru”;
- înfiinţarea corului în limba franceza „Les etoiles”;
- şcoala noastră dispune de colaborări cu alte instituţii de învăţământ, convenţii de parteneriat cu agenţi economici, asociaţii, Biserica etc.

IX. Programul şcolii

Activităţile didactice în cadrul Liceului Tehnologic Topoloveni se desfăşoară în două schimburi, astfel:
- schimbul I – 8.00-13.00
- schimbul II – 13.00-19.00
Ora de curs are o durata de 50 de minute cu pauza de 10 minute după fiecare oră.

X. Activitatea de perfecţionare a cadrelor didactice

Perfecţionarea didactică s-a realizat în şcoală prin participarea fiecărui cadru (învăţător/profesor) la activitatea lunară în cadrul comisiei metodice unde s-au discutat documente de programare, s-au armonizat opţiunile privind parcurgerea materiei la fiecare obiect de învăţământ respectând programa şcolară.
Pe de altă parte, activitatea de perfecţionare didactică s-a realizat și se realizează individual prin acţiunile necesare în vederea obţinerii gradelor didactice;
Din totalul cadrelor didactice, peste 90%  au urmat o formă a învăţământului superior, iar profesori sunt absolvenţi de doctorat. Prin intermediul ISJ Argeş şi CCD cadrele didactice s-au înscris la perfecţionarea periodică la modulul de specialitate, precum şi pentru modulele care completează cele 90 de credite pe o perioadă de 5 ani.
În şcoala noastră predau profesori cu lucrări publicate în reviste de specialitate, cărţi de teste si probleme, responsabili de cercuri pedagogice, membri in comisiile judeţene si naţionale pentru Curriculum şcolar. Profesorii organizează ore de pregătire suplimentară la cererea elevilor, ore cu obiective bine stabilite: aprofundarea cunoştinţelor specifice pentru participarea la concursuri şi olimpiade şcolare. Climatul şcolar şi ambianţa pedagogică se realizează printr-o bună comunicare între cadrele didactice, între profesori si elevi, ca şi între personalul didactic si cel de conducere, între profesori şi părinţi. Relaţiile interpersonale, intergrupale şi manageriale se întemeiază pe muncă, respect faţă de valori, pe promovarea factorilor motivaţionali pozitivi. Relaţiile profesor-elevi sunt bazate pe ideea ca ambele părţi urmăresc aceleaşi ţinte, formarea unei temeinice culturi generale, pregătirea pentru viaţă. Dascălii se implica în îmbunătăţirea atitudinii familiei faţă de unitatea şcolara, faţă de progresul instructiv-educativ.

XI.  Colaborarea şcolii cu familia şi cu instituţii cu scop educativ

Relaţiile cu părinţii copiilor sunt bune, aceştia au fost informaţi permanent despre progresele pe care le-au făcut elevii, despre problemele cu care ei s-au confruntat şi modalităţile prin care s-a realizat depăşirea dificultăţilor întâmpinate. Părinţii copiilor sunt consultaţi în vederea adoptării deciziilor de interes comun. Ei au fost organizaţi în comitete pe clasă şi pe şcoală, sprijinind activitatea cadrelor didactice, fiind preocupate de problemele instituţiei.
Privind colaborarea este de apreciat faptul că familia sprijină şcoala în rezolvarea problemelor complexe ale actului educativ. Este de remarcat sprijinul acordat de părinţi pentru: procurarea de materiale necesare igienizării spaţiului de şcolarizare, realizarea de fonduri la nivel de clasă si şcoală pentru sărbătorile de iarnă, pentru procurarea materialelor necesare dotării cabinetelor şcolare si a altor materiale de strictă necesitate.
O bună şi permanentă colaborare avem cu administraţia locală, poliţia, biserica, cabinetul medical şi cu Centrul de îngrijire de zi pentru copii aflaţi în situaţii de risc Topoloveni. Colaborarea trebuie să constituie o permanenţă atât în realizarea acţiunilor curente cât şi în crearea de surse financiare extrabugetare atât de necesare realizării responsabile a actului educaţional. Colaborarea echipei manageriale cu toti partenerii scolii (elevi, parinti, autoritati locale si centrale, ONG-uri, agenti economici) va conduce la optimizarea procesului instructiv-educativ in cadrul unitatii scolare.
In activitatea scolii se remarca o preocupare reala pentru organizarea olimpiadelor si concursurilor scolare, pentru pregatirea elevilor pentru fazele judetene si nationale.
Activităţile extraşcolare reprezintă un segment important, în ultimii ani Liceul Tehnologic Topoloveni s-a implicat în acţiuni de voluntariat la nivelul comunităţii, au fost organizate spectacole pe scena Casei de Cultura din Topoloveni. Pentru anul în curs Comisia de activităţi extraşcolare va monitoriza desfăşurarea tuturor activităţilor educative şcolare si extraşcolare cu scopul de a descoperi talente si a le promova.
Oferta educaţională a şcolii este permanent promovată prin mijloace clasice şi electronice: ,,Parada liceelor”, ,,Ziua porţilor deschise”, ziarul local ,,Orizontul”, site-ul şcolii, etc.

XII.  Modul de comunicare şi relaţiile interumane

Orice tip de informaţie circulă la nivelul unităţii şcolare prin intermediul Comisiilor metodice, a Consiliului profesoral şi de administraţie, cât şi la nivelul comunităţii prin Consiliul reprezentativ al părinţilor şi Consiliul de administraţie.
Există o atmosferă destinsă, de colaborare între toţi membri comunităţii educaţionale: cadre didactice, elevi, personal administrativ şi părinţi. Cuvintele cheie pe care se bazează relaţiilor lor sunt: încredere, sprijin reciproc şi respect pentru diferenţe.
Directorul este deschis şi ascultă sugestiile profesorilor, face aprecieri, le respectă competenţa, le oferă o largă autonomie şi îi sprijină.
DIRECTOR,                                                         
Prof. Dr. Turturoiu Maria Liliana                             

CONSILIER  EDUCATIV,
Prof. Stanciu Alina

LICEUL TEHNOLOGIC TOPOLOVENI        
Str. Calea Bucureşti, nr. 62
115500-Topoloveni, jud. Argeş
Nr.  139/20.09.2017

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea