Radu Bănică, director OCPI Argeș: „Ne confruntăm cu lipsa de personal”

Numirea sa a stârnit, în mod aproape natural, valuri. Director al OCPI (Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară) în tumultoasa vreme PDL-istă, iată că Radu Bănică se întoarce, cu fruntea sus, în tulburea epocă PSD-istă, pe aceeași funcție. Este consilier local la Pitești, dar și, mai nou, membru al Comisiei Județene de Fond Funciar. Așadar, pe cai mari, din ce în ce mai mari, mai ales că este, din câte se aude, susținut de o importantă persoană din ierarhia politică locală. Cai care sunt prezenți și pe sigla mașinii sale, un Audi cu motor echipat ”S”. Sperăm să se cunoască și în activitatea firmei, una oarecum înțepenită de legislația funciară tot mai stufoasă. Despre planurile de viitor, despre problemele întâmpinate și despre câteva altele, dl Radu Bănică a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări.

„A intervenit o lipsă de personal ca urmare a creșterii volumului și așa

foarte mare de activitate”
# Vă rugăm să faceți o scurtă descriere a activității dvs. profesionale. Mai ales că ați mai fost, acum câțiva ani, în această funcție…
- Sunt absolvent al Facultății de drept. Licențiat din anul 1998. În cadrul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Argeș,  desfășor activitatea din anul 2006,  îndeplinind funcția de - asistent registrator principal, registrator coordonator, director, registrator de carte funciară și din nou director. Înainte de anul 2006 am îndeplinit funcția de consilier juridic la Automobile Dacia și la o societate de asigurări.
# În ce situație găsiți instituția, față de momentul în care ați părăsit-o?
- După încetarea primului mandat de director, am rămas în cadrul instituției, revenind pe funcția anterioară. Prin urmare, nu am părăsit niciodată instituția. Dacă vă referiți la diferențele ce au intervenit de la sfârșitul primului mandat de director și până în prezent, instituția este mult mai apropiată de cetățeni, în sensul că există în derulare programe prin care Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară finanțează întocmirea documentațiilor cadastrale și a cărților funciare în mod gratuit. De asemenea,  s-au implementat programe noi, care sunt mult mai accesibile atât pentru colaboratori cât și pentru public.  Singura problemă cu care ne confruntăm și sperăm să se rezolve în scurt timp ar fi lipsa de personal. Lipsă de personal ce a intervenit ca urmare a creșterii volumului și așa foarte mare de activitate.
# Legislația funciară actuală a dus la un oarecare blocaj. Care este perspectiva, mai ales că sunteți și membru al Comisiei Județene de Fond Funciar?
- Părerea mea este că, prin ultimele modificări aduse legislației din domeniul fondului funciar, s-a încercat deblocarea activității. Într-adevăr, există,  în continuare,  aspecte ce trebuiesc clarificate.
În calitatea mea de membru al Comisiei Județene de Fond Funciar,  voi ridica anumite probleme și voi încerca să vin cu propuneri pentru a fluidiza activitatea acestei comisii, precum și pentru a îmbunătății raporturile dintre Comisia Județeană de Fond Funciar și Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Argeș. Normal că aceste propuneri vor trebui discutate în cadrul comisiei și în situația în care se va considera că sunt oportune și pertinente , vor fi puse în aplicare.
# Să mai vorbim și despre pasiuni. Mai jucați fotbal? În trecut, erați atacantul echipei din Lunca Corbului, locul de baștină...
- Răspunsul la întrebare este și da și nu. Da, mai joc fotbal, dar nu mai joc în cadru organizat, doar câte o miuță duminica împreună cu prietenii.

 

Prima pagina

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Banner
Banner
Banner

Curs valutar

Horoscop

Vremea